آشنایی با روش های مختلف اصلاح طرح لبخند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  داشتن یک لبخند زیبا با دندان هایی سالم، سفید و مرتب آرزوی هرکسی است. دندان های مرتب به شما اعتماد به نفس می دهد. برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، روش های درمان زیبایی بسیاری از جمله ایمپلنت دندان وجود دارد که می تواند زیبایی را دوباره به شما هدیه کند. اما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیش از پیش با بهترین روش های اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


روش های اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان نیز پیشرفت زیادی کرده اند و امروزه شما می توانید هر مشکل دندانی که دارید را با این روش های خوب برطرف کنید. البته بسته به اینکه دقیقا دندان و فرم دندان شما چه مشکلی دارد، می توان از روش های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد که در ادامه به اختصار درباره هر یک صحبت خواهیم کرد.
ایمپلنت دندان: در مواردی که فرد یک یا چند دندان خود را از دست داده است، استفاده می شود.
ونیر کامپوزیت: در مواردی که دندان ها کج و بد فرم شده و سفیدی و تمیزی خود را از دست داده اند، به کار گرفته می شود.
ارتودنسی: در شرایطی که دندان ها بد فرم شده اند؛ اما همچنان سفید هستند و البته فرد در سنین پایین است، استفاده می شود.
بلیچینگ: اگر دندان ها مرتب هستند، اما سفیدی خود را از دست داده اند، می توانید از این روش استفاده کنید.
از دیگر روش های اصلاح طرح لبخند می توان به لمینت، لیفت لثه، روکش و بریج اشاره کرد.

ایمپلنت دندانی چیست؟

در شرایطی که شما یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، می توانید از روش ایمپلنت دندان استفاده کنید. در روش ایمپلنت دندان، یک پیچ که از تیتانیوم ساخته شده است، در استخوان فک قرار گرفته و جایگزین دندان از دست رفته شما می شود. در قسمت بیرونی نیز از یک قالب و روکش برای محافظت از ایمپلنت دندان و زیبایی ظاهری استفاده می گردد. مدت زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان برای هر دو فک متفاوت است. این زمان برای فک پایین معمولا 3 ماه و برای فک بالا حدود 5 ماه می باشد. مراحل کاشت ایمپلنت شامل کاشت فیکسچر، باز کردن بخیه، بستن هیلینگ، قالبگیری، تست فریم و قرار دادن پروتز می باشد.
مزایا ایمپلنت دندان

اگر هنوز تردید دارید که از روش ایمپلنت استفاده کنید، می توانید با مزایا و معایب این روش آشنا شوید و سپس درباره انتخاب شیوه درمان خود تصمیم گیری کنید. در ادامه ابتدا شما را با مهمترین مزایا روش ایمپلنت آشنا خواهیم کرد.
استحکام و مقاومت ایمپلنت مشابه دندان واقعی بوده و برای خوردن غذا هیچ مشکلی نخواهید داشت.
ایمپلنت از جنس تیتانیوم بوده و هیچ گونه ضرری برای سلامتی بدن نخواهد داشت.
دوام ایمپلنت بسیار زیاد بوده و اگر به درستی از آن مراقبت شود، می توان مادام العمر از آن استفاده کرد.
برای ساخت ایمپلنت نیازی به تراشیدن سایر دندان های مجاور نیست و هیچ گونه آسیبی به دندان های مجاور نخواهد رسید. درست برخلاف روش پل و بریج که برای ترمیم دندان از دست رفته دندان های کناری باید تراشیده شده و روکش روی آنها قرار گیرد.
روکشی که روی ایمپلنت قرار می گیرد، درست شبیه به دندان طبیعی بوده و تفاوت ظاهری با دندان واقعی ندارد.
شما در همان موقعی که دندان خود را از دست داده اید، می توانید برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام نمایید.

معایب ایمپلنت دندان

ایمپلنت معایبی نیز برای بیماران دارد. این معایب عبارت اند از:
هزینه ایمپلنت بسیار زیاد است و هر کسی قادر به پرداخت آن نیست.
از جمله روش هایی است که نیاز به جراحی روی فک داشته و این موضوع می تواند دوره درمان شما را طولانی تر کند که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.
مدت زمانی را برای جوش خوردن ایمپلنت باید منتظر بمانید.
اگر استخوان فک استحکام کافی را نداشته باشد، نیاز به عمل پیوند استخوان وجود خواهد داشت.
روکشی که روی ایمپلنت قرار می گیرد، ممکن است در طول زمان آسیب ببیند.
مدت زمان طولانی دوره درمان و نقاهت، می تواند برای فرد آزاردهنده باشد.

ارتودنسی چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت دندان، تنها روش برای درمان مشکلات دندان نیست. اگر شما هنوز دندانی را از دست نداده اید، اما دندان هایی نامرتب و کج دارید، دیگر نمی توانید از روش ایمپلنت دندان استفاده کنید. در این شرایط روش های دیگر برای درمان وجود دارد. یکی از بهترین روش های درمان کجی ها و نافرمی های دندان، ارتودنسی است. ارتودنسی خود به شیوه های گوناگون انجام می شود. اما در شیوه معمول که از بریس های ثابت استفاده می شود، در ابتدا باید قالب از دندان ها گرفته شده و وضعیت نافرمی دندان ها توسط دندانپزشک بررسی شود. در مرحله بعد بریس طراحی شده و در دهان قرار می گیرد. طول درمان معمولا تا حدود 8 ماه می تواند ادامه پیدا کند. در مواردی حتی این دوره بیشتر نیز خواهد بود. بهترین سن برای ارتودنسی در سنین کودکی و نوجوانی است. چرا که در این سن هنوز شکل و فرم دندان ها به حالت ثابت و نهایی نرسیده است. در این شرایط انعطاف پذیری بیمار برای تغییرات استخوانی بیشتر است.
مزایای ارتودنسی

همانطور که گفتیم روش های بسیاری برای اصلاح طرح لبخند و رفع نافرمی دندان ها وجود دارد. اما چرا می گوییم روش ارتودنسی روش مناسبی برای این کار است؟ شاید توضیح مزایای این روش بتواند به شما در انتخاب روش ارتودنسی کمک بسیاری بکند.
نیازی به تراشیدن دندان ها وجود ندارد و دندان ها آسیبی نخواهند دید.
می تواند به عنوان یک روش دائمی برای ترمیم نامرتبی دندان ها محسوب شود.
هزینه ها بر اساس مدت زمان دوام و پایداری نسبت به روش های دیگر مقرون به صرفه است.
برای افرادی که در سنین پایین هستند، توصیه می شود.
یک روش کارآمد برای درمان نامرتبی و بی نظمی دندان ها است.

معایب ارتودنسی

هر روش درمانی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که بر هر کسی پوشیده نیست. روش ارتودنسی نیز گذشته از برتری هایی که نسبت به سایر روش ها دارد، دارای معایبی نیز است که باعث می شود، بسیاری از افراد این روش را برای درمان نافرمی دندان ها انتخاب نکنند.
طول دوره درمان زیاد است و این موضوع می تواند ناراحت کننده باشد.
وجود بریس ها در دهان می تواند آزاردهنده باشد.
وجود بریس در دهان، احتمال تخریب دندان ها را بالا می برد.
این روش برای افراد بزرگسال مناسب نیست. مخصوصا افرادی که دوست ندارند، بریس در دهانشان دیده شود.
در این روش تنها نظم و ترتیب دندان ها مورد توجه است و به سفیدی آن توجهی نمی شود. برعکس در روش ونیر کامپوزیت، علاوه بر نظم و ترتیب، سفیدی دندان ها نیز در نظر گرفته می شود.

برگرفته از وب سایت اینترنتی کلینیک دندانپزشکی سیمادنت به آدرس اینترنتی https://simadentclinic.com/

 

مقالات مرتبط : 

اسنپ آن اسمایل 


مفید نوشته دندان ,ایمپلنت ,درمان ,استفاده ,ارتودنسی ,اصلاح ,ایمپلنت دندان ,برای درمان ,استفاده کنید ,دوره درمان ,زیبایی دندان ,ایمپلنت دندان استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان سایت موسیقی ارزشی2 پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دنیای از خوشمزه ها مجله مد و پوشاک آقایان onalcitie shop رمان ایرانی دانلودموزیک های شادوتوپ عروسی مدرسه نمونه دولتی سید کمال