معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند مینی از سری محصولات اقتصادی شرکت انگلیسی بریتیش موتور است که با هدف کم مصرف بودن و ارزان بودن طراحی و ساخته شد. خودرو مینی کوپر S یک هاچ بک کوچک با طراحی خاص می باشد که برای نخستین بار در سال 2000 رونمایی و در سال 2006 و 2014 نسل دوم و سوم آن به بازار آمد. این هاچ بک انگلیسی در نسل های اول به صورت سه درب و در نسل سوم به صورت پنج درب وارد بازار شد. حضور برند مینی در ایران به قبل از انقلاب بر می گردد و پرشیا خودرو نماینده محصولات مینی در ایران به عرضه این خودرو در بازار داخلی می پردازده است.

نقد و بررسی خودرو مینی کوپر S

خودرو مینی کوپر S از طراحی خاص و ویژه ای برخوردار است. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای دو قسمتی قرار دارد که در بخش بالایی از ورودی های هوای مشبک لانه زنبوری تشکیل شده است و در بخش پایینی، محل نصب پلاک می باشد و مرز بین آن دو یک نوار کرومی براق قرار دارد. دو چراغ دایره ای بزرگ، نمایی زیبا به خودرو مینی کوپر S داده است. در قسمت پایین یک سپر مشکی با دو قاب مربعی متقارن دیده می شود. چراغ های دایره ای مه شکن نیز با چراغ های اصلی هماهنگی دارد. روی کاپوت نیز یک دریچه هوا به عنوان هواکش موتور قرار دارد.

داخل کابین خودرو مینی کوپر S بسیار زیبا و هیجان انگیز طراحی شده است. در نگاه اول حجم پردازی های دایره ای شکل و عضلانی را می بینیم که نمایی اسپرت به کابین داده است. در مرکز کنسول یک نمایشگر 7 اینچی در نمایی دایره ای شکل قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت بالایی برخوردار بوده و روکش صندلی ها از جنس چرم می باشند. فضای پا و سروگردن برای افرادی که قد متوسطی دارند در هر دو ردیف مناسب است اما ممکن است برای افراد قد بلند کمی مشکل به وجود آورد. صندوق عقب معادل 278 لیتر فضا ارائه می کند که با خواباندن صندلی ها این فضا به 941 لیتر افزایش می یابد.

خودرو مینی کوپر S مجهز به یک پیشرانه توربو 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 189 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 280 نیوتون متر در 1350 دور بر دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 230 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو مینی کوپر S توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

امکانات و تجهیزات خودرو مینی کوپر S شامل سیستم حالات رانندگی مینی، روشنایی عقب مجهز به ال ای دی طیفی به همراه مه شکن، چراغ های جلو هوشمند به همراه سیستم چرخش چراغ هماهنگ با فرمان، سقف شیشه ای پاناروما برقی به همراه ریل های سقفی، شیشه های برقی اتوماتیک، سنسور باران مجهز به هداپ دیس پلی، آینه وسط حساس به نور، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی، حساس به نور دارای چراغ راهنما و سیستم گرمکن، صندلی های جلو و عقب چرمی، صندلی های جلو اسپرت مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان سه شاخه با روکش چرمی مجهز به دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان می باشد.

قیمت خودرو مینی کوپر S

خودرو مینی کوپر S پنج درب در تاریخ 7 اسفند 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود یک میلیارد و 500 تومان می باشد.

 

مزایا و معایب خودرو مینی کوپر S

مزایا

  • طراحی زیبا و هیجان انگیز
  • پیشرانه قوی
  • لوکس بودن
  • کیفیت بالا
  • مصرف سوخت اقتصادی

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • قطعات کم یاب
  • شتاب بسیار خوب
  • هزینه نگهداری بالا
  • بازار دست دوم ضعیف
  • برند ناشناخته در ایران

ارزش خودرو مینی کوپر S

خودرو مینی کوپر S با وجود طراحی زیبا و هیجان انگیز و مشخصات فنی خوب و اقتصادی بودن در بازارهای بین المللی، در بازار داخلی از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و هر کسی قادر به اری آن نیست. این خودرو در ایران برای مردم کمی ناشناخته بوده و به علت قطعات کم یاب و هزینه های بالای نگهداری و بازار دست دوم ضعیف، ممکن است اران را به دردسر بیاندازد و ارزش بالایی ندارد.

جمع بندی خودرو مینی کوپر S

خودرو مینی کوپر S یکی از برندهای قدیمی است که سابقه آن در بازار داخلی کشورمان به قبل از انقلاب بر می گردد. این خودرو تاکنون سه نسل را پشت سر گذاشته و در نسخه های سه درب و پنج درب عرضه شده است. خودرو مینی کوپر S در ایران توسط پرشیا خودرو وارد بازار ایران شده و به علت قیمت بسیار بالا تنها عده ای قادر به اری آن می باشند. از رقیب این خودرو می توان به گلف GTI اشاره کرد.


لایوکار خودرو ,مینی ,کوپر ,بازار ,طراحی ,چراغ ,خودرو مینی ,مینی کوپر ,قرار دارد ,قیمت بسیار ,هیجان انگیز ,مینی کوپر s خودرو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست روزبه کیوکوشین ازنا (باشگاه فرهنگی، ورزشی کیوکوشین کاران ازنا) هر چی بخوای هست