اگر به تازگی با دنیای ارز های دیجیتال آشنا شده اید و در حال یادگیری مفاهیم اولیه می باشید، حتما تا به حال با نام کیف پول ارز های دیجیتال آشنا شده اید. در این مطلب می خواهیم کیف پول ارز دیجیتال را برای شما تعریف کرده و بگوییم چگونه ارز دیجیتال خود را در جایی مطمئن ذخیره و نگهداری کنید. 

 کیف پول ارز های دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

شاید شما هنوز به کاربران ارز های دیجیتال تبدیل نشده باشید، اما قطعا از کاربران ارز های سنتی مانند ریال و دلار می باشید. شما برای این که بتوانید از پول های کاغذی و فیزیکی خود نگهداری کنید به یک کیف پول فیزیکی نیاز دارید. در زمینه ارز های دیجیتال نیز ماجرا به همین قرار است. همان طور که کی دانید ارز های دیجیتال هیچ حالت فیزیکی ندارند و فقط به صورت دیجیتالی و بر روی دستگاه های الکترونیک ما وجود دارند. پس نیاز است برای نگهداری از یک ارز دیجیتال، از کیف پول دیجیتال نیز استفاده کرد. کیف پول دیجیتال یک نرم افزار است که شما می توانید بر روی آن ارز دیجیتال خود را ذخیره و نگهداری کنید. 

کیف پول ارز دیجیتال را به نوعی می توان به حساب بانکی تشبیه کرد. شما وقتی حساب بانکی می سازید به شما یک کارت اعتباری مربوط به آن حساب داده می شود. بر روی این کارت یکسری مشخصات مانند شماره کارت و شماره حساب وجود دارد که می توانید آن را به هرکس تمایل دارید بفرستید. این شماره کارت آدرسی هست که شما برای دریافت پول به افراد می دهید. به جز مشخصاتی که بر روی کارت وجود دارد، برخی موارد دیگر مانند رمز های عبور نیز وجود دارند که فقط در اختیار شما هستند و شما تحت هیچ شرایطی نباید آن رمز را به شخص دیگری بدهید. در کیف پول ارز دیجیتال هم به شما دو آدرس که با نام کلید عمومی و خصوصی شناخته می شود داده می شود. کلید عمومی همان شماره حساب شما می باشد که برای دریافت ارز باید آن را به فرد مورد مطرتان بدهید و کلید خصوصی هم رمز شماست که تحت هیچ شرایطی هیچ کس غیر از خودتان نباید از آن با خبر شود. 

 کیف پول بیت کوین

چرا باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

در بخش مفاهیم ارز های دیجیتال، مفهومی به نام صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. این صرافی های ارز دیجیتال مانند صرافی های ارز های معمولی عمل می کنند. یعنی از شما یک پول را دریافت می کنند و در ازای آن، مقدار مشخصی از یک ارز دیگر را به شما می دهند. در بخش ارز های دیجیتال، خود این صرافی های ارزی نیز به شما در حساب کاربریتان، یک کیف پول می دهند که می توانید ارز دیجیتال خود را در آن هم نگهداری کنید و دیگر نیازی نباشد برای هر بار جا به جایی و تبدیل پول ارز خود را ابتدا از کیف پول مستقل خود، به کیف پول صرافی منتقل کنید و پس از تبدیل پول دوباره پول را به کیف پول خود بفرستید. اگر از کیف پول موجود در صرافی استفاده کنید دیگر این رفت و برگشت پول را نخواهید داشت و کل مراحل کاری خود را فقط در حساب کاربریتان در صرافی انجام خواهید داد. سوالی که پیش می آید این است که اگر این صرافی ها انقدر خوب هستند پس اصلا چرا باید کیف پول ارز دیجیتال مستقل خودمان را داشته باشیم؟ 

جواب این سوال در نوع وجودی صرافی های ارز دیجیتال است. صرافی های ارز دیجیتال همگی «سایت» هستند و یک سایت هرچقدر هم که امن باشد و از سیستم های امنیتی پیشرفته استفاده کند اما باز هم می تواند مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات کاربران از دست برود. به همین دلیل است که نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی ارز دیجیتال توصیه نمی شود و باید از کیف پول های مستقل استفاده کرد. 

 ساخت کیف پول بیت کوین

چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم؟

در این بخش می خواهیم شما را با مراحل اولیه ساخت کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم. ساخت کیف پول ارز دیجیتال تقریبا ساده است و می توانیم کلیت نصب آن را مانند نصب یک نرم افزار بر روی موبایل یا کامپیوتر حساب کنیم. اما همان طور که گفتیم نقطه قوت این کیف پول ها امنیت بالای آن ها می باشد پس لازم است با تنظیمات امنیتی کیف پول آشنا باشید و آن ها را به درستی تنظیم نمایید. در زمینه آموزش کیف پول بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال موارد امنیتی بسیار مهمی وجود دارد که باید با آن ها آشنا شده و در زمان مناسب از آن ها استفاده کنید. زمانی متوجه اهمیت موارد امنیتی می شوید که بدانید در ارز های دیجیتال اگر پول شما به هر دلیلی از دست برود، دیگر دست شما هیچ کس دیگری به آن ها نخواهد رسید و هیچ راهی برای بازگشت پول خود ندارید. 

 

آیا امنیت کیف پول ها با یکدیگر متفاوت است؟

در حالت کلی دو نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. نوع فیزیکی و نوع نرم افزاری. نوع سخت افزاری و فیزیکی این کیف پول ها معمولا امنیت بیشتری و البته هزینه بیشتری هم دارد. این کیف پول های سخت افزاری مانند یک فلش مموری می باشند اما در آن ها فقط ارز دیجیتال می توان ذخیره کرد. هزینه این کیف پول ها هم به دلیل فیزیکی بودن آن ها خیلی پایین نیست و باید ارز دیجیتال زیادی در دست داشته باشید تا بخواهید از آن ها استفاده کنید. پس امن ترین کیف پول ارز دیجیتال نوع فیزیکی آن می باشد. اما نوع نرم افزاری هم در صورتی که موارد امنیتی را در آن رعایت کنید به اندازه کافی امن است و نیازی نیست نگرانی در خصوص نگهداری ارز در آن ها داشته باشید. فراموش نکنید که ارز های دیجیتال بسیار ارزشمند می باشند و باید تا جایی که می توانید از آن ها به خوبی مراقبت نمایید. شما می توانید نرم افزار های کیف پول را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و همیشه همراه خود داشته باشید. 


مجله علمی آموزشی گلدآموز دیجیتال ,صرافی ,حساب ,نگهداری ,وجود ,استفاده ,نگهداری کنید ,وجود دارد ,دیجیتال آشنا ,استفاده کنید ,موارد امنیتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا زیبایی را درک کن خرید فرش ماشینی اقساطی وکیل پایه یک دادگستری esmailenosratzahi درون تنهایی پسر دانستنی های دکوراسیون koriscpqhr4 Blog